החובבנים מחכים למוזה שתבוא,
אנחנו באים לעבודה.

אנחנו אתכם עד שהלקוח שלכם יחווה את החוויה ויאמר לנו:
"ראיתי את הסרט שלכם, מצאתם חן בעיני, בואו נעבוד יחד".





לחסוך במקומות הנכונים

מאת בית תוכן‏ בתאריך יום שישי 8 יוני 2012‏ בשעה 12:55‏ ·‏

מחכה לרקדניות עם החוטיני...


פעם שאל אותי איזה רב, אחד שמחזיר אנשים בתשובה, שאלה די פשוטה, הוא שאל - (במיבטא ברוקלינאי  מתחכם) - 'מה המטרה שלך בחיים?' והוסיף 'יש לך בכלל מטרה?......'הפרה נותנת חלב, הדבורה מייצרת דבש, הכבשה מספקת צמר, העצים צל ואתה מה? אין לך שום מטרה???
ונניח שלדעתך רבינו אין לי מטרה, אבל אני ? אני אמצא את הסירה, שתהפוך לאוניה שתוביל אותי בכוחה אל עבר האיים האקזוטים, ושם אשתה לי קוקוס מרגש תחת עצים של סקרנות בחופים של שלווה...ומאות רקדניות בלבוש מינימלי ירקדו סביבי את שיר הנושא מהדיוידי הראשון שלי...

העניין הוא שהסירה שלנו לפעמים מרגישה כמלאה חורים... ואימת הטביעה מאיימת עלינו עוד בטרם עשינו את הצעד הראשון שלנו להגשמת החלום... לעבר המטרה.... ...ובכל זאת. זה נראה כאילו הכל כל כך ברור, ההצלחה בטוחה כי הרעיון מבריק עוד לא היה כזה... מחר בבוקר אני יוצא בסיבוב הופעות בכל קניוני ישראל ומשם יעמדו קברניטי ערוצי הילדים כולם מתחת לחלון ביתי במבואות יפתח ויתחננו שאפרוץ למסך הקטן דווקא בערוץ שלהם... אז זהו שלא ...
הרי זה ברור לכולנו שבדרך להקמת עסק חדש אנחנו צריכים להשקיע קצת יותר מאשר שעות מוח וכישרון – למרות שחשוב מאוד לומר תמיד שללא המוח והכישרון אין טעם להתחיל במסע הזה...אז ברור שצריך להשקיע- משאבים, כסף, מקום, פיתוח, יח"צ... והכל בפרופורציה כי אם השקעתם 1000 ₪ או 5000 ₪ בהתחלה של עסק –אתם בכלל לא לחוצים, כי מה כבר יכול להיות? מה יש לכם להפסיד?

אבל אם השקעתם 200,000 ₪ אתם לחוצים להחזיר את ההשקעה – וזו תחילת המפלה. אם משהו אינו הולך כמו שצריך – מפלס המתח שלכם מתחיל לעלות ולעלות. העצבים, הכעס, חוסר הסבלנות הם פשוט בלתי נמנעים. אתם חושבים על מה יהיה,למה לא קונים, למה העסק לא זז?
מדוע התוכנית שתכננתם אינה פועלת – וכל הזמן הזה במקום להיות רגועים ופנויים ליצירתיות ולגמישות, אתם עסוקים בחישובי רווח והפסד מסובכים.

עסק  הוא כמו ילד קטן. כל הזמן הוא רץ ממקום למקום וצריך לדאוג לו, לקדם אותו, לכוון אותו ולשמור עליו. כל הזמן יש בעסק שינויים ועסק מצליח מחייב המון גמישות, שחרור, יצירתיות וקלילות, במיוחד בשלב ההקמה. לכן, הוצאות גדולות בהקמת עסק אינן מאפשרות את הגמישות הזו, כי מי שהוציא סכום כסף גדול מכיסו שאינו עומד בהלימה ליכולתו הכלכלית  אינו יכול להרשות לעצמו לנסות, לטעות, לעצור לחשוב או לשנות לחלוטין כיוון כשהדברים אינם הולכים. בגלל ההוצאות הגדולות הוא עמוס וכבד, כי כל תשומת הלב שלו היא על הכסף במקום על העסק ועל הדינאמיות שלו... אז על מה חייבים להוציא?
תכנון ואסטרטגיה  -כמו רופא, מוסך או סוכן ביטוח.
כאשר יש לנו חור בשן אנחנו הולכים לרופא שיניים ללא היסוס, כאשר האוטו שלנו מתקלקל ניסע מיד למוסך לתקן אותו וכאשר אנחנו רוצים לעשות ביטוח
נלך לסוכן ביטוח שיבנה לנו תוכנית מתאימה.

באותו אופן הפך התכנון הניהול האישי והאסטרטגיה  בשנים האחרונות לשירות לגימטי בו משתמשים בעלי עסקים ועצמאים רבים כאשר יש להם נקודות כואבות בעסק, כאשר משהו התקלקל וצריך מומחה כדי לתקן אותו או כאשר רוצים לתכנן את העתיד ולהיות בטוחים שנצליח בו יותר טוב.
ייעוץ כזה משלב בתוכו למידה מעמיקה של העסק, הבעיות שלו, היתרונות שלו, רצונותיו וחלומותיו של בעל העסק- כל זאת כדי ליצור את התרופה הנכונה, החליפה המתאימה או התוכנית האופטימלית להצלחה...

וכמו קוסם במופע טלפטיה אני קורא את המחשבות שלכם ....
"אני מבין את העסק שלי הכי טוב, איך מישהו מבחוץ יכול לעזור לי?" ...."אין לי זמן להתעסק עם ניהול כרגע" "אין לי כסף להשקיע בייעוץ".....
לעיתים דווקא גוף מקצועי שמגיע עם ניסיון וראייה רחבה יכול לראות מהצד דברים שבעל העסק אינו רואה או שבוי בהרגלים שלו  ודווקא בעל עסק המשתמש במשפטים כאלה טובע לרוב ביומיום ובבעיות המיידיות וזקוק למישהו שיוכל ל"עשות לו סדר" ולעזור לו לשפר את ההתנהלות.זה נכון שבעלי עסקים רבים רואים בייעוץ  מותרות, משהו שרק עסקים שעושים כסף רב יכולים להרשות לעצמם. פה בדיוק הטעות- כדי להרוויח יותר וכדי להצליח יש צורך להשקיע. תכנון והחשיבה האסטרטגית יכולה לחסוך לבעל העסק כסף ולהגדיל את רווחיו רק צריך אורך רוח ואמונה...
והנה כבמטה קסמים חזרנו לרב של תחילת הסיפור... הרי בלי האמונה גם צסקא לא הייתה אוכלת אותה...