החובבנים מחכים למוזה שתבוא,
אנחנו באים לעבודה.

אנחנו אתכם עד שהלקוח שלכם יחווה את החוויה ויאמר לנו:
"ראיתי את הסרט שלכם, מצאתם חן בעיני, בואו נעבוד יחד".





שיתופי פעולה

מאת בית תוכן‏ בתאריך יום שבת 16 יוני 2012‏ בשעה 09:06‏ ·‏

בונים יחד ארמון חול...



בגן מרים היו לי מאות שיתופי פעולה – היינו בונים יחד ארמון חול , אחד היה מביא את החול, השני היה מהדק, השלישי מקשט ... בשכונה היו לי מאות שיתופי פעולה , היינו בונים יחד מחנה על העץ, ייצרנו יחד ממש מתחת לבית גינת ירקות וכך נולד גם שיתוף הפעולה העסקי הראשון ... הירקות נמכרו לשכנים ואת הכסף... בזבזנו ברכישה לא מבוקרת של ממתקים וגלידה.מאז בעצם אני מקפיד בין ייתר עיסוקי לבצע שיתופי פעולה עסקיים אשר להבדיל משותפות – לא מכניסים אף אחד לכיס שלי כשותף אבל מאפשרים יריעה אדירה של הזדמנות למינוף והכנסה.

מתי בפעם האחרונה יצרתם שיתוף פעולה? האם אנחנו מודעים לכך ששיתוף פעולה הוא דרך נפלאה להגדלת הכנסה כמעט ללא כל הוצאה?
מרבית העסקים של היום, קטנים כגדולים מעוניינים למנף את עצמם ולהגדיל את מחזורי המכירות של החברה. אחת הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת, כך מסתבר, היא דרך שיתופי פעולה עסקיים עם חברות באותו תחום או ענף עסקי . בתקופות מיתון ומשבר למשל, כאשר יש ירידה בביקוש וחשש כלכלי כבד, עסקים קטנים חייבים להיות זהירים ולצמצם את ההוצאות שלהם על מנת שיוכלו לשרוד. עליהם להיות יצירתיים בכדי לשמור על מחזור מכירות סביר ולמנוע נטישת לקוחות.
אחת הדרכים הנפלאות להחזיק מעמד ואף להפוך משבר לתקופת מינוף ופריחה היא שת"פ עסקי.
קיימות מגוון דרכים ושיטות להשגת שיתופי פעולה: בדרך כלל נמצא פרטנר פוטנציאלי במעגל  ההכרות האישית ,הקשרים החברתיים, אתרי אינטרנט עסקיים, רשתות חברתיות ולמעשה כל מקום ומסגרת חברתית מוגדרת.

למה צריך את זה? זה קל... צריך את זה כי אנחנו לא רוצים להגיד ללקוח פוטנציאלי לא... צריך את זה כי יש בטוח מי שיש לו בדיוק את המוצר המשלים למוצר שאנחנו מציעים... צריך את זה כי זו הזדמנות מעולה פשוט – להרוויח יותר... מתאים , לא?

השלב הראשון – ממש כמו בכל מה שכתבתי בכל המאמרים בתקופה האחרונה – הוא ההבנה מה צריך, מה הוא המוצר /השירות/ה"יציאה"... שאנחנו רוצים לשיתוף הפעולה....אבל גם אם ראיתם באתר נוצץ פרטנר עסקי שתפור לכם כמו משאבת ניפוח למזרן זוגי...
חכו שנייה - לפני כל סגירה על שיתוף פעולה עליכם לבדוק היטב עם מי אתם הולכים לעבוד, נסו לחקור ואף לקבל המלצות על החברה או האדם עימו אתם מעוניינים לשתף פעולה.
ואז בעצם מגיע שלב חשוב ביותר:
הצבת הגבולות – בתוך שת"פ כזה נורא קל לצדדים לאבד את הגבול ולהחליט שהם יודעים לעשות הכל לבד או... מה יקרה , הפעם אני אביא גם את מכונת הסוכר – השותף לא יידע לעולם....בעת יצירת שיתוף פעולה עסקי  כלשהו, אפשר למשל לנקוט באחת מן השיטות הבאות:
חלוקת עבודה לפי איזור גיאוגרפי. חברה מסוימת אשר לקוחותיה העיקריים נמצאים באזור הצפון למשל, מפנה הזמנות עבודה או לקוחות לאזור הדרום לעסק עימו יצרה שיתוף פעולה המצוי באיזור הגיאוגרפי המתאים ולהפך. בשיטה זו מקובל לעיתים שעסקים משלמים אחד לשני עמלות או בונוסים עסקיים אשר סוכמו מראש בין הצדדים.
מוצר משלים – אני מביא את הליצן , אתה מביא את פינת היצירה...  יצירת חבילה אטרקטיבית שנותנת פיתרון אחד ללקוח, מקלה עליו את העבודה ובעצם מגדילה את סעיף הרווח של כל אחד מהצדדים...
שיטה נוספת מקובלת היא ליצור בעצם יחד "מותג חיצוני" מותג מטריה שכזה יהווה מן חברה חיצונית תארגן ותמנף את שיתוף הפעולה בין מספר עסקים שחברו יחדיו וחברה זו תשרת את קהל המטרה כך שהוא יענה על כל הצרכים העסקיים של החברות השותפות. בשיטה זו ניתן גם לצמצם את עלויות התפעול של כל העסקים באופן יעיל ומשמעותי, במקום שכל עסק ישכור את שירותים באופן עצמאי.
הפטנט הזה יעיל למרות שכל חלקי החבילה משלמים בעצם את אחזקת החברה המאגדת אותם...

תראו , חייבים לזכור שבחירה נכונה של שותפים עסקיים יכולה להביא להצלחה פיננסית, ליצירת ערוצי פרנסה חדשים, הגדלת היקף המכירות, הגדלת משאבים וחשיפה גבוהה של כל הצדדים המעורבים כך ששיתוף הפעולה יהיה משתלם לכולם.
לעומת זאת בחירה לא מוצלחת  ללא בדיקה מוקדמת עלולה להביא לבזבוז זמן, כסף או להביא לחוסר איזון שעלול לגרום לנזק תדמיתי, וייתכן כי אף לכישלון מוחלט של אחד או כל הצדדים.

בקיצור – שת"פ עסקי הוא הזדמנות. הזדמנות נהדרת למינוף ורווח... אם עושים אותו נכון- לאחר בדיקה מה הוא המוצר, מציאת פרטנר נכון ויצירת מארג עבודה שיעבוד עבורכם - בהצלחה