החובבנים מחכים למוזה שתבוא,
אנחנו באים לעבודה.

אנחנו אתכם עד שהלקוח שלכם יחווה את החוויה ויאמר לנו:
"ראיתי את הסרט שלכם, מצאתם חן בעיני, בואו נעבוד יחד".





מלכודת בעלים

מאת בית תוכן‏ בתאריך יום שישי 22 יוני 2012‏ בשעה 12:44‏ ·‏

זה לא אתה ... זה אני.


תראו, כיום בתחום המוצרים והשרותים, כשכולם מעתיקים מכולם: מוצרים, חידושים, רעיונות ומבצעים קשה מאד להפתיע ולחדש, אך מכיוון שאנשים לא קונים מוצרים ושרותים אלא  גם את חווית קנייה, הסיכוי הכמעט יחידי לרגש וליצור וואו הינו בתהליך החוויה.
מכאן שבעל עסק חייב לחשוב כיצד הוא יכול לשפר את חווית הקנייה ללקוחותיו איך הוא מעורר בהם רגש...רוב רובינו – בעלי העסקים – הם " אנשים שהם עסק". כשאני מזמין את "בית תוכן " להפיק תוכנית טלוויזיה – אני בא למיקי יוסף שיכול היה לבחור שלעסק שלו יקראו גם טיקטק הפקות בע"מ.לרוב אני מצפה שמיקי יוסף ולא מי מטעמו יטפל בי – לפחות בצמתים בהם נדרשת החלטה, כישרון, אסטרטגיה.

"אנשים שהם עסק" יכולים לעשות זאת על ידי כך שיוסיפו לחבילת התועלות משהו מאישיותם בכל שלב של מערכת היחסים, כמו שאנחנו עושים תמיד – מוסיפים טיפלה מהנשמה, קצת מהקרביים, קמצוץ מהשכל והמון המון לב....
החל משלב הפרסומים ועד לאינטרקציה הבין אישית, תוך שמירה על עיצוב המקום - החנות, המשרד או רמת ההפקה, התנהגות העובדים ועוד... הכל בהשראת רוחו וסגנונו של הבעלים, איש החזון, הרי ברגע שאישיות בעלים , איש החזון מוטמעת בצורה מוחלטת בעסק המתחרים יתקשו בהעתקה המותג יהיה מבודל , ימשוך תשומת לב ביחודיות שלו והקונה הפוטנציאלי שסגנון ייחודי כזה יתאים לו יהפוך לקונה בפועל ....

מספיק שתחשבו לרגע על רופא השיניים שלכם, הקוסמטיקאית, איש התמיכה של המחשבים, בית הקפה השכונתי, השיפוצניק, הפסיכולוגית, היועץ העסקי ,המנהל האישי,מפיק הארוע , סוכן הבטוח או בכל תחום אחר ...
רגע... למחוק את החיוך- עסקים כאלה נמנים לרוב עם מה שאנחנו אוהבים לכנות -עסקים קטנים, משפחתיים...המורכבות של ניהול עסק כזה נובעת מהרצון לנהל את העסק ולהוביל אותו להצלחה, תוך מעורבות רגשית תמידית, אשר מלווה ו....לעיתים קרובות גם פוגעת בניהול העסק ובהחלטות המתקבלות בו.

והנה נחשפת מולנו מראת האמבטיה  – זו שרואה את הפנים שלנו לפני האיפור והמסכה...הבייבי הזה, העסק שלכם, שאתם מגנים עליו בחירוף נפש, התחושה ש"אם העסק ייגמר אני אמות", יוצרת מצב שמאפיל על המחשבה הבהירה.
מעורבות רגשית גבוהה מדי בעיקר מחבלת, למעורבות כזו שמסיטה את יכולת ההבחנה יש יכולת להפיל את העסק, את הבייבי . נכון, המותג שלך הוא משהו חשוב מאוד, זו לא סתם עבודה, אבל זה גם לא ילד. נכון - בעלים של עסק כזה  חייב להרגיש תחושת שליחות עמוקה - כזאת שאומרת שהעולם לא ייראה טוב בלי המסר שהעסק שלי משאיר לו - אחרת לא תהיה לו אנרגיה לדלג מעל כל המכשולים. אבל מידת המעורבות חייבת להיות מאוזנת.
חוסר האיזון בין המעורבות הרגשית לבין צרכיו של העסק, ההתפתחות הטבעית שלו , מידת הגמישות שעסק בצמיחה חייב שתהייה לו... כל אלו חייבים להיות באיזון- כל הזמן.

הדרישות מעסק כלפי בעליו כופות לא פעם -

  • התייחסות קרה ואובייקטיבית לעסק ולא לנפשות הפועלות.
  • התייחסות לניגוד אינטרסים בין ייעוץ לבעל העסק לבין ייעוץ לעסק.
  • בניית כלים ניהוליים לשליטה ולביקורת.
  • ניסיון להניע את יישום ההחלטות, ההמלצות, המטלות והיעדים.

עסקים מתחילים בדרך כלל מחזון  ותשוקה אמיתית להצלחה, לכולם רצון אמיתי למנף את העסק, אך לכל אחד כמובן יש את הדעה שלו ודרך החשיבה שלו, כולם משקיעים בעסק הזה את כל מרצם, כישרונם וכספם.
אבל מעורבות יתר רגשית תהווה בטווח הבינוני והארוך אלמנט פוגע והרסני ,אין קיצורי דרך למקום שכדאי להגיע אליו ומעורבות ייתר רגשית רק תוקעת את התהליך.